4/4 tot en met 8/4, Madrid

8 april 2015 - Madrid, Spanje

We staan op dit moment in zuid Portugal, maar eindelijk tijd voor bijwerken reislog (!) Want de internet-verbindingen zijn niet altijd optimaal en deze site trouwens ook niet. Het schrijven en plaatsen van een nieuw reisverhalen is lastig. Maar goed ik ben er aan begonnen, dus ga hiermee verder

In Madrid voor ons doen veel gedaan:we stonden de hele week op de camping, want ondertussen was het best warm geworden en de hond kan niet zonder airco in de camper blijven. En airco vraag 220 volt

Vanaf camping Osuna in Madrid is er dichtbij een metro station, dus hebben we een goede verbinding met de metro naar het centrum

Zondags een grote rommelmarkt in de wijk Latina. Heerlijk warm, dus tussen de middag paella en een grote Sangria. 's Middags grote wandeling en even gekeken op het plein van Palacio Real. Dit hebben we maandags bezocht. Wat een pracht en praal. Aansluitend een terrasje op het wereldberoemde Plaza Mayor waar Dick zijn vers gekochte Havanna in de brandende zon heeft opgerookt. Met....Sangria.

7/4 Harakiri door Madrid..fietsen, dwars door de stad. Je moet wel ogen op alle kanten van je lichaam hebben!  Egyptisch kunstwerk Bedo ( geschonken door Egypte in 1968 door ondersteuning van hulp aan kunstschatten in Egypte zelf) bezocht, maar dat was helaas gesloten, dus we konden alleen de buitenkant bewonderen.   Gesjanst met een motorrijder die achteraf alleen geïnteresseerd was in m'n ' fiets met battaria'..

Op de terugweg het flamenco restaurant Carreteira de Moireira gefotografeerd. Hier heeft Ines vroeger gedanst.

8/4     Vandaag precies een maand onderweg

Rond twaalf uur Prado museum bezocht, waar we wel een paar uur zoet zijn geweest. Museum zelf is mooi, maar het aantal kunstwerken is indrukwekkend.

Einde van de middag snel nog een was gedraaid en alle spullen opgeruimd om de volgende morgen op tijd te kunnen vertrekken.     Net op tijd, want de laatste stoel wordt in de garage van de camper gezet en.....regen.

1. Christine:
    24 april 2015
    Wat een leuk deel van jullie reisverslag! Niet opgeven hoor, ook al is het soms lastig. Met deze blog zijn wij ook een beetje op vakantie!
    Bom dias!
  2. Elly jansen:
    24 april 2015
    Ja, we hebben begrepen dat het weer veranderd is! Jammer voor jullie want ik vind wel dat jullie sportief bezig zijn met fietsen en wandelen! En heerlijk veel moois zien! Ben benieuwd hoe jullie de Algarve vinden/ vonden. Geniet verder, liefs elly