28 maart tot 3 April

3 april 2015 - Bilbao, Spanje

28/3
Vanuit Bordeaux naar richting Spanje, de eerste stad die we daar aandeden was Hondaribbia; daar waren op dat moment autoraces dwars door de stad, dus we moesten uitwijken naar een andere plaats dan de camperplek. Dit bleek de parkeerplaats direct aan de kust te worden.. Nou ook niet verkeerd, want hadden een magnifiek uitzicht. Doordat het zaterdag was waren veel Spanjaarden onderweg, dus het was erg druk.
Volgende ochtend een lekker strandwandeling gemaakt met Biggles's En naar de haven.
29/3 vanuit Hondaribbia naar San Sebastian
Beeldschone grote plaats met bijzonder mooi oud centrum en haventje. Van de ene naar de andere kant van de baai gefietst, met uitzichtpunt versierd met kunstwerken.
Maandag 30/3 zijn de meeste Spanjaarden weer in hun gewone doen, dus aan het werk en kan je gelijk merken dat het een stuk rustiger is. Op de route reden we door een klein vissersdorp zarautz, en daar zijn we even gestopt voor een wandeling. Bijzondere kerk met parketvloer en een soort dubbele bodem onder de waar je tussen kon bekijken. Gadverdamme, er lagen ook resten van botten. Een soort knekelhuis.
Óp naar  Bilbao. Het navigatiesysteem leidde ons in Bilbao dwars door volgens mij alle smalle straten van de stad, maar het lukte me weer zonder kleerscheuren, en de camperplek boven aan de berg, met magnifiek uitzicht op de stad zelf was werkelijk geweldig!
Van 30/3 tot 3/4 hebben we daar gestaan en (wederom) het Guggenheim museum bezocht. Weerzien werd ik helemaal blij van. Wat een mooi museum!
Stadswandelingen, een processie vanaf de St Juan kerk naar het place Nuevo.
Een wandeling naar de top van de berg waar we stonden. Een Baskische life muziekavond in het door Philip Starck ontworpen cultureel centrum

Groet,
Wanda