Van 8 maart tot 18 maart

18 maart 2015 - Gradignan, Frankrijk

8 maart

Onze vertrekdatum van de eerste lange reis met de camper.  Altijd de wens gehad om na het pensioen van Dick lang op reis te gaan en dat is nu begonnen!

Eerste nacht bij Jopie en Nico in Meerssen, daarna door naar Mam en Cees in Nadrin.

Stilte in Nadrin is altijd weer heerlijk

Dinsdag 10 maart zijn we vanuit Nadrin vertrokken richting Luxemburg. De gedachte om goedkoop de tank nog een keer te vullen leek ons wel een goed idee, maar achteraf was het wel een takke-eind om. Maar goed, overal is het mooi; de gedachte dat we geen haast hebben moeten we nog even laten bezinken. Uiteindelijk belanden we in Braquis/F op  een pittoresk pleintje aan de doorgaande weg. Beschut door twee grote vrachtwagens laat Dick de hond nog een keer uit en vallen we in slaap.

Woensdag 11 maart rijden we in 1 ruk door naar de wijngaarden van Michel Jacquesson in Beaunay/F. Bekend terrein, want een paar jaar geleden hebben we hier ook een aantal nachten doorgebracht. De stilte is hier oorverdovend! En het uitzicht fenomenaal. We scoren een fles bubbels en maken m soldaat.   De volgende dag fietsen we maar Vertus, een tochtje van 13 km over steile heuvels, maar dankzij de trapondersteuning is het goed te doen. Lekker lunchen in deplaatselijke kroeg en daarna boodschappen doen. Eenmaal buiten met volle tassen nieuwe etenswaren zien we een platte achterband bij Dick zijn fiets. Potverdorie! Gelukkig is er een garage met een goeie pomp, want de meegebrachte pomp van onszelf doet het niet goed.

14 maart trekken we verder. Eerst nog wel een doos blanc de blanc champagne opgeslagen in de garage..

Gereden tot Bourges. Mooie stad met een gigantische kathedraal. Gewandeld door het prachtige centrum.

16 maart doorgereden tot Oradour sur Glane.  Een dorp als monument.10 juni 1944 heeft een Duitse militair opdracht gegeven tot gruwelijk uitmoorden van de dorpsbewoners en verbranden van dit gehele dorp. De resten van dit dorp is een indrukwekkend monument.

Woensdag 18 maart is het de bedoeling een vergadering bij te wonen via FaceTime dus we gaan op zoek naar een camping. De rit eindigt in Gradignan/F net onder Bordeaux . Fietstocht van 10  km naar het centrum. Na een nachtje op de camping besluiten we om net achter de duinen bij Le Porge te gaan staan. Prachtige rustige plek, met ochtendwandelingen op een verlaten strand. Biggles geniet met volle teugen! Vervelende buikklachten en wat onderzoekjes bij een arts dwingen ons om wat langer in deze buurt te blijven. Frans spreken gaat beter dan Spaans, dus we duiken de camping weer even op in Gradignan.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade