21/6

25 juni 2015 - Aguçadoura, Portugal

21 juni zondag
het is zo verschrikkelijk heet dat ik de parasol meeneem naar het strand waar ik de hele dag als een oude van dage, dus een echte pensionado onder lig.  Echt de hele dag op het strand gelegen waar het, ondanks windstilte toch het meest koel was. Goed boek in de handen en een fles water. Dick is in de camper gebleven, die had geen zin.
Agucadoura heeft niet echt een mooi strand. Een hele schuine vloedlijn met grof zand waar je diep in wegzakt.
Leuk wel om twee mannen met een stok met daaraan een haak ( harpoenachtig) te zien prikken net aan de vloedlijn. Tussen de rotsen liggen lianen en die prikken ze los. Dick en ik zijn er niet achter gekomen wat voor soort vis ze daar gevangen hebben of hebben geprobeerd los te wrikken
's Avonds willen we een hapje buiten de deur eten, liefst vis omdat we toch aan een strand verblijven maar er is geen fatsoenlijk restaurant te bekennen, wel veel take-away. We rijden naar het volgende dorp en daar blijkt kermis te zijn op het terrein wat voor campers bedoeld is. Dus we wijken uit naar een naastgelegen pier. Lekker koel met veel zeewind. Verschillende mannen staan er te vissen. Of ze blij zijn met ineens zoveel campers om zich heen vraag ik me af.
Veel lawaai van de kermis tot bijna 1.00 uur

1. Willem:
    25 juni 2015
    Hoi Wanda,
    wij moeten even een hartig woordje spreken (mailen). Hoe kom je erbij dat oude vandagen en pensionado's synoniemen van elkaar zijn. Jij hebt wat goed te maken bij onze e.v. ontmoeting. Ga maar vast nadenken hoe je je hieruit gaat redden.
    Gr. Sonja en Willem