9/4 tot 13/4

13 april 2015 - Évora, Portugal

9/4
Om 7.30 uur was Dick al uit bed. Klaar voor vertrek.
Eerst nog boodschappen en 15 kg hondenvoer gescoord en bij regen Madrid uit gereden.
Via Badejoz zijn we de eerste plaats in Portugal binnen gereden: het stadje Elvaz. Alles was er even steil, en een wandeling voelde je in je kuiten. Leuke eerste contact met Portugese bar eigenaar en het eerste Portugese woord vacuüm ( koe ) uitgesproken.. Een parkeerplaats bij een 8 km lang aquaduct werd de overnachtingsplaats.
Volgende dag stadje bezocht, koffie gedronken en weer verder gereden.
Vila Vicosa bezocht, doorheen gewandeld  ( niet kasteel bezocht, dat is dan wel weer jammer..)
Eind van de middag door gereden naar Estremoz, daar is zaterdagochtends markt, en volgens de boeken móet je dan zaterdagochtend wakker worden met geluiden van marktkooplui al om je heen.
12/4
Markt in Estremoz erg gezellig. Volop zonneschijn en later op de dag het kasteel bekeken. Tot en met de toren met de kantelen konden we de trappen op lopen.
wát een uitzicht.  Vanuit vroegere oorlogen was dit duidelijk een strategische plek.
Aan het eind van de middag toch maar weg gereden van dit grote plein, het werd steeds drukker.
Niet echt verder een mooie overnachtingsplaats gevonden en in het donker beland op de P van de Intermarché in een piepklein dorp genaamd Arriola.
12/4
Overdag bij het Fort van Arriola rond gewandeld. Ook weer een afgebrokkeld huis met een gigantische muur er omheen. Eigenlijk meer een grasvlakte op een terp, met veul stenen.
Vanwege een defecte airco van de auto op zoek gegaan naar een Fiat garage. Deze bleek in Évora te zitten, dus daar zijn we aan het eind van de dag naar toe gereden en hebben de camper ernaast in een doodlopende straat gezet.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl