13/4 - 26/4

26 april 2015 - Castro Marim, Portugal

Maandag 13e  hebben we ons direct gemeld voor de klacht van de airco, en we waren om 14.30 uur aan de beurt; voor Portugese begrippen snel. Ondertussen hadden we niet stil af zitten wachten, maar de stad bezocht. Weer veel moois, maar ik merk dat ik een beetje stad-bezichtiging-moe word. Ook waren we naar een hyper-China geweest. nou, daar kan de Action een puntje aan zuigen.
Het wordt tijd voor een weekje boek lezen! Dus óp naar een rustige plek, We belanden in Mina de Sao Domingos. Een lieflijk dorp aan een stuwmeer. Hier willen we een paar dagen blijven.

Zaterdag 17/4
Al 5 dagen op dezelfde plek. Inderdaad veel gelezen, een avond het meer proberen te ronden, maar dat bleek toch te ver, en we zijn omgekeerd.
Dick probeerde het de volgende morgen weer. Met vriendelijke groet

Verstuurd vanaf mijn iPad
En, uiteindelijk toch met zijn drietjes op een ochtend het hele stuwmeer rondgelopen, wat uiteindelijk 17 km bleek te zijn. Gefikst, alledrie, zonder blaren..
Twee keer naar de plaatselijke markt geweest. Veel te veel wijn gedronken met een Franse-Portugees.  Leuke week!

Woensdag 22/4
Uiteindelijk 9 dagen in Mina gestaan. Heerlijke plek, maar we gaan verder.
Vertrokken richting Algarve, maar eerst nog een piepklein plaatsje met een reuze stuwdam, Pomerão.  Via Alcoutim naar Castro Marim. Daar een nachtje gestaan en lekker in de bieb alle mails en kranten binnen gehaald.

23/4
Doorgereden naar naastgelegen grote plaats: Vila Real ste Antonio .
Het meest zuid-oost gelegen stadje in Portugal. We staan áán de Guadiana, de rivier die Portugal van Spanje scheidt, en zien Spanje dus aan de overkant.
Niet zo'n schone camperplaats, ik wil wel verder; Dick wil blijven en het plaatsje zelf is erg leuk. De symmetrische straten maken het heel apart. De enige katholieke kerk in het dorp, de Igreja Matrix heeft (blijkbaar) zeer beroemde ramen, blijken ook inderdaad erg mooi te zijn. Fietstocht gemaakt met een kaart van de 'VVV' door de zoutvelden. Ooievaars, steltloperachtigen, prachtig allemaal.
Even Monto Gordo aangedaan. Het Scheveningen van Portugal, dus flats en toeristen.

Zaterdag 25 april is de dag van de republiek: feest in het dorp. Wij doen een beetje mee en belanden op een terras, om 18.00 uur wordt het toch een beetje fris en we pimpelen in de camper verder.  Samen met Marc Marie, want Schip ahoy houden we ook hier bij!

Zondag 26 april
Vertrekken naar een andere, schonere camperplaats. In Vila Real zijn heel veel loslopende, blaffende honden, ook naast ons een soort afgesloten ommuurd terrein, oud ingestort bedrijf, met blijkbaar 40 honden. Worden wel "verzorgd" door een zigeuner, maar onze normen wijken daar ver van af en ik word er triest van.
Rijden terug naar het vorige dorp en blijven daar een nacht staan.